Varför jag gjorde det är för att jag har haft så ont i bäckenet men i söndagssnatt så vaknade jag av att jag fick jätte ont på höger sida men sen somnade om. Men dagen efter när mannen kom hem och jag skulle gå och vila så undrade han vad jag hade gjort. Han såg ett stort blåmärke på höger sida under magen. Ett riktigt ordentligt. Ser ut som ett blodkärl gått sönder. Det är 4x5cm stort. Men min BM ville att vi skulle åka till KS och dom på KS tyckte det med så vi åkte in. Jag oroade inte mig för jag trodde det kunde vara ett kärl som brustit men lika bra och kolla så kan man utesluta allt annat. Dom kollade om bebisen och jag mådde bra o så tog prover, bl.a. blödarsjukan. Dom frågade om jag inte gått in i något bord eller om någon gjorde mig illa. Och det är ABSOLUT ingen som gör och dom syftade nog mest på min man då han inte fick följa med in. Men dom måste väl fråga sånt. Han kände ju sig skyldig stackarn. Men jag är 100% säker på att jag inte gått in i något eller att någon har slagit mig precis under magen. Efter 2 barnmorskor som kollat och en läkare så kom en ny läkare och pratade med oss och hon trodde som jag att bebisen där inne lever om så otroligt mycket och är lite "hårdhänt" så det är den som har gjort så mamma har ett stort blåmärke och att det är nog ingen fara men att vi ska hålla koll på det om det kommer mer blåmärken eller andra symtom. Har haft ett till blåmärke för ca: 1månad sen men lite högre upp och inte lika stort men kommer inte ihåg om det var höger eller vänster.Men känner att det trycker så i bäckenet när jag sitter. Ska till min BM den 21/9 så d e ju nästa fredag. Men viktigast är att bebisen mår bra

Hoppas det är bra mer er.

Kram på er som läser


Kommentera

Publiceras ej