Vi var till BVC i onsdags med eksemen och vägde även henne och tog längd.

Jag tog med mig bilderna då vi tog kort då hon är som värst och hon sa att det var atopisk eksem. Vet inte vad det innebär riktigt. Har försökt och sökt på google men får det att det kan bli astma i äldre dar och det är ärfligt och på min sida har vi mycket allergier men vi får väl se hur det utvecklas. Hon tyckte vi skulle fortsätta smörja flera gånger per dag med miniderm eller idominsalva och även mildisonen på dom värsta ställerna och blir det inte bättre om nån vecka eller om det blir värre så skulle vi komma tillbaka och då skulle en läkare få kolla på dom.

Sen så vägde vi lillan och hon hade gått ner 15gr, så vi skulle börja öka lite mer i maten men hon har så mycket att ta på så det är ingen fara. Hon har börjat att äta mer gröt på morgonen och sen får hon smakportion som lunch och sen på kvällen till middag så får hon gröt. Jag började med gröten för ca 2-3v sen och potatis och majs purén för 4dagar sen så jag tänkte jag öka sen om några dagar. Jag väntade ju med maten då hon har lite jobbigt med att spy via näsan men det går. Det verkar bli löst som kommer ut som när jag ammar. Jag ammar fortfarande och hon äter sig nöjd på det med.

Nu så väger hon 7485gr och är 64 cm lång. 

Så är har hon gått upp varje månad:

Nyfödd: 2640 gr, 48 cm
1 Mån:  3370 gr, 49,5 cm
2 Mån:  4390 gr, 53 cm
3 Mån:  5690 gr, 56,9 cm
4 Mån:  6630 gr, 59,4 cm
5 Mån:  7190 gr, 61,1 cm
6 Mån:  7500 gr, 63,4 cm
7 Mån:  7485 gr, 64cm ( 6 månader och 3 veckor gammal)

image255



1 kommentarer

yiyah

17 May 2008 08:47

Min dotter fick atopiska eksem när hon var runt fyra månader, nu är hon tio år. Vi smörjer med kortison och mjukgörande, men hon är aldrig helt eksemfri. Men läkarna säger att i de allra flesta fallen så växer det bort och man kan ju alltid hoppas!

Kommentera

Publiceras ej