Igår kväll så klagade Erik på lite halsont och var lite hes men tänkte inte mer på det men sen så vaknade han vid kvart över 22 och gick in till köket och satte sig på golvet och grät. Han var sååå hes och hostade och det lät inge bra alls. Man hörde verkligen hur ont d gjorde. Fick ringa till jobbet då jag skulle ha börjat kvart över 7 idag.

Var till läkaren idag med honom och dom kollade i halsen och såg direkt att han hade halsfluss. Behövde inte ta någora prover där inte. Han fick Kåvepenin och ska ta d i 10 dagar. Han hade ingen feber imorse men ikväll så hade han det och frös stackarn. Ville sova hos oss och det fick han eftersom han är sjuk.

Idag så myste Erik och jag HELA dagen. Först lämnade vi Evelina vid 8 och det var -25grader ute, brrrrrrrrrrrrr. Inte skönt alls men vi klädde på oss ordentligt. Sen så gick vi till vårdcentralen och sen till apoteket och köpte lite alvedon och medicin och halstabletter och sen gick vi till Ica och handlade lite gott.

Gick hem sen och satte oss i soffan med täcken och kuddar och kollade på film som Erik valt och sen drack vi varm oboy och åt kaka och bulla;) Mums säger jag.
Det slutade med att vi somnade i varsitt hörn;) Sov ca 1 timme och det behövde vi speciellt Erik. Sen så plockade jag här hemma lite och ringde rörmokaren då vi hade stopp i köket så jag har ju diskat i badrummet sen i lördags;) ha ha
Men nu funkar det iallafall. Han var här i eftermiddag.

Vi spelade lite ishockey spel oxå (bordspel). Sen så hämtade jag Evelina vid 3 och så kom Greger hem halv 4 och jag åkte till Willys med pappa vid kvart i 4. Handlade 7 kassar för ca 1000kr och det var bra tyckte jag för jag handlade mycket och även lite saker inför kalaset på lördag.

Vet inte riktigt hur många som kommer men vi får se.

Imorrn så jobbar jag 16-20 och på onsdag med så då får Erik vara hos min pappa i ca 1 timme innan Greger kommer hem, så slipper jag vabba så liten tid. Tack snälla pappa

Kram på er



Kommentera

Publiceras ej