Hur står det till med er???

Igår så jobbade jag kväll och det gick bara bra. Har ju varit lite ledig i en vecka sammanlagt faktiskt så jag har små längtat till jobbet eller ledig jag var på brandutbildning en dag under veckan oxå.

Va ledig idag och var till Ersta sjukhus till min dietist på 1års besök. Det gick jättebra förutom att mitt blodvärde var väldigt lågt fast jag äter en järntablett om dagen + 2st mitt val kvinna. Så hon ville att jag skulle byta ut järntabletten mot en annan och äta 2st av dom + 2st mitt val kvinna. Så vi får se hur det går ska ta nya prover om ca 3mån på VC. B12 var bara bra så den räcker med att jag äter varrannan dag och det känns bra.

Skulle behöva äta mer näring på dagarna sa hon men det är inte så lätt tycker jag. Men keso ville hon att jag ska äta mer av men jag är inte så förtjust men det går i. Mycket kött ska jag äta oxå berättade hon.

Erik var ledig från skolan idag då han ville följa med mig till sjukan och sen så åkte vi och shoppade lite då både han och jag hade presentkort på kläder;)

Han hittade en huvtröja med dragkedja och ett par svarta mjukisbyxor. Sen så köpte jag en keps till honom igår då han vill ha en hemma och sen en till skolan och den han har hemma är han så rädd om och inte vill ha till skolan ifall den skulle försvinna.

Sen så hittade jag ett par byxor. Var ute efter jeans stretch och prövade ett par i storlek 34. Dom satt jättebra men ville gärna ha en annan färg än blå då jag har det hemma. Sen när Erik prövade sina kläder och då såg jag byxor hängande utanför provrummet och där fanns det mörkgråa/gråljusa jeans stretch byxor som batik lite och jag tyckte verkligen om dom, men det var barnstorlekar men jag tänkte att det skulle vara skoj och pröva ett par så jag tog först storlek 170 och dom var förstora så jag prövade 164 och dom satt sååååå bra. Så dom köpte jag och sen var det 50kr rabatt på dom så det var ett plus. Kollade upp vad storlek 164 motsvarar i ca ålder och det stod 14år;) ha ha sa Greger är jag gift men en fjortis;)

Sen så åkte vi samma tog som Greger så honom mötte vi upp i kallhälll på tåget sen så hämtade vi Evelina på dagis och gick och köpte pizza och sallad.

Sen så fick barnen bada med pappa medans jag diskade. Och sen tog vi ett varsin barn och la dom. Så nu kollar vi på på tv.

Imorrn tänkte jag gå igenom lite av Evelinas kläder och sen kolla ute i förrådet vad vi har där och kanske rensa beroende på tiden.

Erik och Evelina går på dagis och skola. Sen så jobbade jag kväll på skärtorsdag.

Har lite bilder att lägga upp bl.a. den tavla som Erik fick av Mia och Jimmy. Han tycker verkligen om den.

Och sen tog jag kort på hans kläder.

Eriks nya kläder  Eriks tavla
  Erik med sin tavla...

Söta Evelina med tofsar från påskägg som Erik och Evelina fick när dom var på kalas i helgen.  Emma har så sköna stilar ibland;)  Emma sover sååå skönt med kudde och täcke i soffan 

Ha det så gott.. Kram kram på er

Kommentera

Publiceras ej