Ja nu så har Evelina åkt på vattkoppor:(.

Dagis hade ringt till Greger igår strax innan han slutade jobbet och berättade att hon hade fått några prickar och dom trodde att det kanske kunde vara vattkoppor. Det var vid halv 3 och när jag kom hem vid halv 5 så hade dom ökat fort och sen på kvällen ännu mer och nu på morgonen så ännu mer. Stackarn tycker så synd om henne eftersom det kliar. Hon har mycket i underlivet och runt halsen men även lite här och där på kroppen men inte lika mycket. Får se hur det utvecklar sig. Det som jag tycker är skönt är att hon har ingen feber och hon är lika pigg och glad som vanligt förutom att visa tider då det kliar så gnäller hon till och säger att det kliar men hon gråter inget. Hon tål sååå mycket lilltjejen. Har smörjt med potatismjöl och jag har hört av många att det ska hjälpa men det var inget sjuksköterskan på vårdcentralen rekomenderade så hon skrev ut tavegyl men jag tar potatismjöl ändå för jag tycker det hjälper lite faktiskt. Men att hon kan få tavegyl till natten och när det är som värst med kliandet.

Så nu blir hon hemma en vecka eller så. Får se hur lång tid det tar.

Ska leka lite med gumman men sköt om er

Kram kram

Kommentera

Publiceras ej