Lite snabbt..

Ja tänkte berätta lite hur jag mår en morgon. Det är sååååå olika men idag känner jag mig ganska bra. Har mest värk i benen. Och nu när det är -17 grader såå blir det värre när jag kommer ut. Ska åka till jobbet strax och det kan kännas jobbigt för kroppen då den inte har hunnit "värma" upp sig då jag är stel på morgonen men juag går alltid upp minst 1 timme innan om inte mer. Men det tar mer tid än så tyvär. Men det som min reumatologläkare sa och när jag berättade hur jag ser det hela så var hon glad över min intsällning, att jag hade den rätta. då jag går upp på monrgonen så kan jag inte ligga still och tycka "synd" om mig själv. Det spelar egentligen inte så stor roll hur ont jag har det så MÅSTE jag upp för att lämna barnen i skola/dagis så det är vad som gör mig att jag ger inte upp. Hade jag inte haft barnen så kanske jag hade legat och tyckt "synd" om mig. Men jag måste leva "normalt". Jag städar hemma fast jag får kramper och ont men om jag bara vilar i några sekunder så kan jag fortsätta lite till. Jag skulle ALDRIG säga till Greger att han får t.ex. sopa för att jag kan inte för jag får ont, det har jag aldrig gjort och kommer nog aldrig göra. Låter oftast inte min smärta hindra mig men jag kanske inte kan göra det en dag men jag låter inte någon annan göra det då utan jag tar det den dagen jag kan och orkar.

Nä nu ser jag hur mycket klockan börjar bli. Men skriver mer en annan dag.

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0