Godkväll

Idag så var Evelina hos sjukgymnast på Astrid Lindgrens barnsjukhus för första gången och jag fick i alla fall i telefonkontakt med han att han verkar väldigt bra och jag kunde tyvärr inte hänga på idag då jag själv var hos doktorn men Greger åkte med Evelina. Hon hade varit jätte duktig och hon hade fått ett papper hem som hon ska träna varje dag med sitt ben. Sen så berättade han att hon kan få vara med lite på idrotten i skolan men inga hopp eller spring men lite lättare saker och joggning. Beroende på hur hon känner av också sa han.

Han sa att hon ändå var ganska rörlig och det var han glad för men att hennes ben var 1 cm kortare än det andra och att hennes bäcken är sned.

Vi fick ett telefonnr till en annan kvinna där på sjukhuset som vi ska ringa till så ska vi få lägga en deppotionavgift och få ett kort så vi kan gå och bada/simma när som helst där på sjukhuset och det känns jättebra.

Vi ska tillbaka sen i maj/juni till sjukgymnasten efter vi har varit och röntgat om höften.

Greger tyckte också att han verkade väldigt bra. Och om idrottsläraren ville prata så kunde han bara ringa honom så skulle han berätta mer så det känns bra.

Känns som hon får rätt hjälp nu, äntligen.

Ska lägga mig nu för jag är så trött men ska försöka skriva lite mer imorrn med då jag är så dålig på att skriva men har tyvärr ont i mina händer men ska försöka så gott jag kan.

Natti natti

kram

Kommentera

Publiceras ej